فرش ها دیجیتالی می شوند

پلکس با ایجاد شناسنامه برای فرش های دستباف ایرانی و نمایش آن ها در پلتفرم های NFT ، تحول نوینی در صنعت فرش ایجاد کرد.

اجرای فروش اعتبار مجازی فرش دستباف در NFT بلاکچین

یکی از کاربردهای بلاکچین، تامین توکن های غیر قابل تعویض (NFT) است. NFT با بیش از 10 میلیارد دلار تجارت در سه ماهه سوم سال 2021، ثابت کرد ابزاری است که ما را قادر می‌سازد تا از محتوای دیجیتال درآمد کسب کنیم و به یک صنعت بزرگ تبدیل شویم.

افراد زیادی در سراسر دنیا می‌توانند عکس این فرش را دانلود کرده و داشته باشند، ولی فرق آن با حالتی که شما توکن آن را خریداری کنید این است که در صورت خرید توکن شما به عنوان صاحب اثر شناخته خواهید شد نه صرفا شخصی که یک عکس را در گالری خود نگه داشته است کدNFT  یک دارایی با امضای دیجیتالی از طرف سازنده ‌ی آن است که قابلیت داد و ستد دارد. به عبارتی NFT ها مانند کالاهای لوکس هستند اما در فضای دیجیتال، و به راحتی می توانند کارکردها و قابلیت های یک کالای سرمایه ای باارزش همچون فرش را داشته باشد، و در نظر است از این قابلیت و کارکرد در جهت پشتیبانی از فرش استفاده گردد.

سند مالکیت دیجیتالی فرش

بااستفاده از قابلیت های NFT و در دنیای مالکیت دیجیتالی برای هر فرش قابلیت ایجاد توکن وجود دارد و خریدار آن توکن، دارنده شکل دیجیتالی آن فرش است. بستر بلاکچین به ما این اجازه را می دهد تا برای اعتباردهی به نسخه اصلی فرش از اطلاعات بنیادی آن استفاده کنیم؛ بنا بر این NFT فرش های دستباف را از طریق این پلتفرم یکتا بوجود آوریم تا ضمن ایجاد امکانات مدیریتی دیگر، از هرگونه سوء استفاده جلوگیری گردیده و امکان حضور تجار و هنرمندان ایرانی فرش دستباف در بازارهای بین المللی فراهم آید.

این طرح در سه شهر قم، تبریز و اصفهان به صورت آزمایشی در حال اجراست.

آمار آزمایشی NFT فرش:

پرفروش ترین ماه فروش NFT فرش: 37500 دلار

فروش پلتفرم آزمایشی NFT فرش در 6 ماهه اول سال 2021: 96000 دلار

ظرفیت کل NFT فرش بازار محلی: 100 میلیون دلار

پروژه های مرتبط