test

تفاوت میان دیجیتالی شدن و تحول دیجیتال

بلاگ / از pellex

تا همین چندسال پیش، کسب و کارها بیشتر سوابق، مدارک و فعالیت ها روی کاغذ ثبت می کردند. اگر که با این روش آنالوگ قصد کسب اطلاعات بیشتر داشتید باید ساعت ها در میان کاغذها و مدارک جستجو می کردید!

پس از این دوره کامپیوترها به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند و بیشتر کسب و کارها تصمیم به انتقال سوابق کاغذی خود به کامپیوتر و هارد گرفتند.

فرایند انتقال اطلاعات آنالوگ به فضای دیجیتال، دیجیتالی شدن نام دارد. با این کار جستجو و انتقال اطلاعات بسیار آسان تر می شد. با این حال روشی که بسیاری از کسب و کارها اطلاعات دیجیتالی خود را ذخیره می کردند مشابه قبل داخل فولدرها و هارددیسک های متعدد بود. در واقع علیرغم اینکه جستجو، دریافت و ذخیره اطلاعات نسبت به دوران آنالوگ بسیار آسان تر شده بود اما فرایندهای سازمانی، نحوه جستجو و گردش اطلاعات همچنان درون مایه دوران آنالوگ را با خود داشتند.

دیجیتالی شدن درباره تغییر نحوه کار کسب و کارها نیست بلکه تنها قرار است همه چیز را کمی آسانتر کند!

کم کم و با تکامل تکنولوژی دیجیتال، ایده های جدید برای راهکارهای نوین به کار گیری فناوری در فرایندهای کسب و کار شکل گرفت. این بار مسئله فقط سریعتر شدن کار نبود بلکه با فناوری جدید به یک باره روش های جدید هم در دسترس قرار گرفتند.

تحول دیجیتالی استفاده از فناوری برای نوآوری و تغییر در فرهنگ و شیوه کسب و کار است. این فرهنگ جدید به مشتریان و کارمندان بیشتر اهمیت می دهد و فناوری را در جهت ایجاد تجربه ای بهتر به کار می گیرد. شرکت هایی که این فرهنگ جدید را انتخاب کنند مسیری جدید پیش روی خود دارند. آن ها دیگر به دنبال کمیت فروش نیستند بلکه رفع نیازهای مشتری و تشخیص سلیقه آن ها اولویت قرار می گیرد. به همین دلیل بهتر از فرصت ها استفاده می کنند و هر روز در حال تغییر و بهتر شدن هستند. تحول دیجیتال یک فرایند دائمی ست.

یک نفر از هر سه نفر حاضر است برند مورد علاقه خود را در صورت وقوع تجربه کاربری منفی ترک کند.

86 درصد مشتریان حاضر هستند برای تجربه ای بهتر پرداخت بیشتری انجام دهند.

تحول دیجیتال شیوه کسب و کار را تغییر می دهد.

با تحول دیجیتال کسب و کارها از بیرون به فرایندهای خود نگاه می کنند و سعی می کنند مسیری متفاوت انتخاب کنند که به بهبود تصمیم گیری و بهره وری یا تجربه بهتری برای مشتریان منجر شود.

تمام کسب و کارهای موفق نوآوری که می بینید نتیجه همین فرایندِ استفاده از فرصت های دیجیتالی شدن و ایجاد تحولی دیجیتالی در کسب و کار برای خلق موقعیت های جدید یا استفاده از فناوری برای نوآوری است.

تطبیق پیدا کنید.

تحول دیجیتالی علاوه بر تغییر اهداف و روش کسب و کار نحوه ارتباط با مشتری را هم دگرگون می کند. دیگر برای ارتباط با مشتریان لازم نیست دست به دامن به روش های سنتی شوید. با فناوری نوین می توانید هر لحظه ارتباط خود را حفظ کنید و برای بهبود آن ارتباط تلاش کنید. تحویل دیجیتالی با فهم سلیقه مشتری، بخش های بازاریابی، تبلیغات، فروش و ارتباط با مشتریان را دستخوش تغییر می کند.

به طور مشابهی می توان رسانه های اجتماعی را مثال زد. بسیاری شرکت ها از آن ها مانند وبسایت دوم خود استفاده می کنند. در حالی که ویژگی اصلی آن ها ایجاد شبکه ای جدید و متفاوت از روش های قبلی برای کسب اعتبار میان مشتریان است. محصولات خود را شخصی سازی کنید. تحقیقات نشان می دهد 73 درصد مشتریان ترجیح می دهند محصولات شخصی سازی شده با نیاز خود را خریداری کنند. شبکه های اجتماعی فرصتی جدید برای ارتباط با مخاطب از راهی است که پیش از این وجود نداشته! از آن استفاده کنید.

رسانه ها از طرفی می توانند تهدیدی برای کسب وکار شما باشند چرا که اگر مشتری را جذب نکنید، امروزه او به راحتی قادر است محصولات و کسب و کارهای مختلف را مقایسه کرده و آزادتر از قبل انتخاب کند. رقابت سخت تر شده است. پس وقتی مشتری نوآوری جدیدی می بیند انتظار کار مشابهی را از شما دارد. داده های فروش می گویند برای 57 درصد مشتریان مهم است که برند موردعلاقه شان نوآور باشد و 70 درصد آن ها می گویند تکنولوژی های جدید باعث شده به راحتی برند خود را عوض کنند!

کارمندان شما مهم هستند.

کارمندان هر کسب و کار اولین پل ارتباط با مشتری هستند. با بهتر کردن تجربه کاری آن ها کمک کنید به مشتریانتان محصول بهتری ارائه کنند. رستورانی که کادر خندان، با تجربه و کاربلد دارد بسیار موفق تر از سایرین عمل می کند. اولین تجربه شما با جهان بیرون را کارمندانتان رقم می زنند. دیجیتالی کردن فرایند ارتباط کارمندان با یکدیگر، با مدیریت و با مشتریان چابکی بیشتر به کسب و کارتان می بخشد و کمک می کند راحتتر نقطه نظرها خلاق خود را در میان بگذارند.  طبق آمار بنیاد مکنزی با اجرای این سیاست 25 درصد بهره وری کارمندان تان رشد می کند!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *